Sky News Arabia

Sky News Arabia

Watch Sky News Arabia online from United Kingdom without cable TV or satellite?
You no longer need a cable TV subscription to watch. You can now use our service stream without having cable TV or satellite subscription. You can even watch on your TV! This is the best way for you to watch television online.

Watch Sky News Arabia online

 Posted on October 28, 2015, and last modified on 7 months ago.

8.7
3 users
51
42
30
20
10

Advertising

Sky News Arabia

Sky News Arabia (Arabic: سكاي نيوز عربية‎ Skāy Niyūz ʻArabīyah) is an Arabic 24-hour rolling news channel broadcast mainly in the Middle East and North Africa. It is a joint venture between UK-based Sky and Abu Dhabi Media Investment Corporation (ADMIC), owned by Mansour bin Zayed Al Nahyan, a member of the Abu Dhabi Emirate ruling family. The channel uses Sky News brand and was launched on 6 May 2012.

The channel is based in Abu Dhabi's twofour54 media zone and has a network of bureaux across MENA, along with offices in London and Washington, DC. It also shares access to Sky News' wider international bureaux network.

History

BSkyB and Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan first announced a 50/50 joint venture to operate a free-to-air Arabic-language all-news channel on 29 November 2010. Adrian Wells, head of international news at Sky News, was appointed to lead preparations to launch the channel.

In February 2011, Nart Bouran was hired as Sky News Arabia's first director of news. Bouran was previously director of television at Reuters. Yasser Thabet, former program director at Al Arabiya, joined Sky News Arabia as director of output in June 2011 and Nicholas Love was appointed as director of finance.

Al-Waleed bin Talal, the second-largest shareholder in 21st Century Fox, which has a 39.1% stake in BSkyB, announced in September 2011 that he would launch another Arabic news channel, Alarab News Channel. That station closed on the same day it launched.

Operations at the network's headquarters in the twofour54 media zone, Abu Dhabi, began in February 2012. It began broadcasting on 6 May 2012.

On 8 November 2015, Sky News Arabia launched its own radio station at 90.3 FM, which was originally the home of BBC World Service in Arabic. It is a live-anchored all-news station offering general news, weather, sports, traffic, stock market updates and political discussion in randomized blocks. Specialized segments are created specifically for the morning, early afternoon, and early evening hours. Several television programs can also be heard as well.

Broadcasting

Sky News Arabia claims a commitment to independent reporting and avoiding partisan programming. A six-person editorial advisory committee exercises oversight over the network's editorial output.

Sky News Arabia is broadcast to more than 50 million households in the MENA region on satellite and cable providers, as well as over the internet and mobile apps. It is available free-to-air on Nilesat 201, Arabsat, Hot Bird, and Astra.

It is available in the United States, Canada, South America, Australia, and New Zealand through myTV's platform. It is also available to watch on Sky channel 758 in the United Kingdom and Ireland.


Top