Antena 3

Watch Antena 3 TV live online for free

Antena 3 is a tv station from Romania. You can Watch Antena 3 live online and all the TVs from Antena 3 through live-TV-channels


Antena 3
Antena 3

Antena 3

 Published on October 30, 2015 and last modified on October 15, 2017

8.4
9 users
55
43
30
20
11

Watch Antena 3 online

Antena 3 is a Romanian TV channel, founded by the Romanian oligarch Dan Voiculescu, a former collaborator of the Securitate, the Nicolae Ceaușescu's secret police. Antena 3 focuses on news programmes and current events, mainly with political topics. It was launched in June 2005 as the second Romanian 24h news channel, after Realitatea TV being the first launched in 2001, and is part of the Intact Media Group. Antena 3 is also distributed in Serbia in the Romanian language-extra package of the DTH platform Digi TV. The official website of the TV channel hosts all daily shows which are made available for watching in an archive that is generally reloaded every month. Starting 2006 the TV channel also allowed online users to watch it live on the internet on its official website, and now on their on-demand subscription service Antenaplay.

Antena 3 has the constant rivalry with the other major Romanian news station, Realitatea TV, owned by former electoral campaign director, former politician and geopolitical analyst Cozmin Gușă and formerly owned by various controversial and politically influential political figures such as Elan Schwartzenberg, Sebastian Ghiță, Sorin Ovidiu Vântu and Silviu Prigoană.

The channel is affiliated CNN International since 2011 after CNN ceased their affiliation with Realitatea TV. However, since 2016, some of their programmes have broadcast Fox News news materials, reports about possible political implications of George Soros in civic movements, funded NGO's and protests in Romania and most of their head anchors showed support and sympathy during the 2016 U.S. elections to candidate and now U.S. President Donald Trump, holding generally a right-wing like attitude in this topic, even though their channel is against most right-wing political parties in Romania, except for ALDE.

The channel recently showed a soft-eurosceptic attitude after heads of the European Commission cautioned and criticized the Romanian government for the penal code modifications which might affect the rule of law in Romania, but generally swings after Jean Claude Juncker's positive view of Romania entering the Schengen area and after saying that "Romania is ready to take the presidency of the EU Council", that contradicts Iohannis' negative remarks that "the Romanian government is not ready to take the responsibility of the presidency". 

Antena 3 is a part of the Romanian media trust (Intact) that has a 14.6% of the Romanian media market. It is a 24 hours news channel with pretty much allegiance to the Romanian center-left wing political spectrum and relates more positively about the center-left government coalition of PSD and ALDE than the usual media, usually inviting ministers, MPs and political figures of the PSD-ALDE government coalition than the opposition that is usually just one guest, rarely being the opposition parties leaders, and reflects in a mostly negative perspective the opposition parties and the actual presidential administration. Largely known for launching heavy campaigns against the former head of the DNA, Laura Codruța Kövesi because of her allegedly abusive and "Soviet-style" management of the institution and using it as a "mechanism of secret police" by the Romanian Intelligence Service in favour of the presidential power, calling it repeatedly as the "deep state" the "parallel state" or the "binomial power".

The channel has been accused of taking a series of biased positions during the coverage of Dan Voiculescu's conviction and arrest, about the GRIVCO criminal files, and excess of zeal during an judiciary requirement to where were forced to leave the building where their headquarters and studios are located in several days after confiscation by the fiscal authorities (ANAF). It is one of the most viewed Romanian news channels, leading in television ratings on the news segment in prime-time hours together with Romania TV (mostly above and sometimes second to Antena 3 in ratings) and are regarded as the most supportive of the Romanian government, others being Realitatea TV and Digi24 with the most opponent and critical attitude of the PSD-ALDE government and partially neutral B1 TV (although very rival to Antena 3 until the end of the Băsescu presidency) and TVR, the Romanian public broadcaster. The station's website receives an average between of 180,000 to 250,000 visitors a day is one of the most visited Romanian websites on the market, losing only to Ziare.com, and usually above or below fellow news site De Ce News, owned by Bogdan Chiriac, a usually permanent guest and political analyst to Antena 3's talk shows. By comparison, Gazeta Sporturilor, another media product owned by Intact gets more than one million hits a day, being the most visited Romanian website in the world. The station is one of the five Romanian TV channels that have live anchors from 06:00 every morning to 01:00 every night.


Comments (0)

No comments yet. Be the first!

Add Comment


* Required information
1000
Top