Skip to main content

 Loading... Please Wait

Watch Al Arabiya online

 Posted on October 29, 2015, and last modified on 1 year ago.

How to Watch Al Arabiya From Everywhere in the World

Want to watch this channel while traveling abroad? With the right Virtual Private Network (VPN), It’s easier than you might think. These is the articles we’ll explain how a VPN can help you live to stream this TV channel from anywhere in the world.

Al Arabiya English is the English-language digital service of Al Arabiya news channel - the Arab world's leading 24-hour news station. The platform provides a deeper understanding of Arab societies, cultures, and economies.

قناة العربية الاخبارية انطلقت عام 2003 ، من المدينة الاعلامية في دبي، ، نتابع آخر الأخبار والتطورات على الساحة العربية و العالمية بدون تاخير وتعطيل مع تحري الحقيقة.

أبرز ما تميزت به العربية هي تغطيتها المستمرة والمتواصل للأحداث والتطورات في الساحة العربية والعالمية وكذلك قضية اغتيال الحريري، وقد اختارها الرئيس الأميركي باراك أوباما كي تكون أول قناة تبث حواره للعالم كرئيس للولايات الأميركية المتحدة

Al Arabiya (Arabic: العربية‎, transliterated: al-ʿArabiyyah; meaning "The Arabic One" or "The Arab One"[a]) is a Saudi[4] free-to-air television news channel broadcast in Modern Standard Arabic. The channel is based in Dubai and broadcasts to a pan-Arab audience; it is regarded as a competitor to Al Jazeera.

History and profile

Launched on 3 March 2003, the channel is based in Dubai Media City, United Arab Emirates, and is owned by Saudi broadcaster Middle East Broadcasting Center (MBC).

The current general manager of Al Arabiya is Adel Al Toraifi, who took over that post from Abdulrahman Al-Rashed on 22 November 2014., who had held the position since 2004 and was outspoken against Islamic extremism.

A free-to-air channel, Al Arabiya broadcasts standard newscasts every hour as well as talk shows and documentaries. These programs cover current affairs, business, stock markets, and sports. It is rated among the top pan-Arab stations by Middle East audiences. The news organization's website is accessible in Arabic, English, Urdu, and Persian. As of March 2018, the website's number one consumer by country was Saudi Arabia, with 20% of the entire viewership.

On 26 January 2009, American president Barack Obama gave his first formal interview as president to the television channel.

Content and Al-Jazeera rivalry

As a response to Al Jazeera's criticism of the Saudi royal family throughout the 1990s, relatives of the Saudi royal family established Al Arabiya in Dubai in 2002. According to a 2008 profile in The New York Times of Al Arabiya director Abdul Rahman Al-Rashed, the channel works "to cure Arab television of its penchant for radical politics and violence". Al Arabiya is said to be the second most frequently watched channel after Al Jazeera in Saudi Arabia.

Al Arabiya broadcast the email messages of Syrian president Bashar Assad in 2012 that were leaked by opposition hackers. The channel's English language website also obtained emails which revealed that PR agency BLJ was behind the infamous positive profile of the Syrian first lady, Asma Assad, in Vogue magazine while her husband's regime was responsible for the crushing of peaceful demonstrations in 2011.


Special Mission is Al Arabiya's longest-running investigative journalism/current affairs television program. It broadcasts on the Al Arabiya Pan Arab Channel based in Dubai. Premiering on 19 October 2003, it is still running. The Special Mission team contributed in setting the tone of the program early on and has since maintained it.

Based on the investigative Panorama concept, the program addresses a single issue in depth each week, showing either a locally produced program or a relevant documentary, in the form of stories from many areas around the world. The program has won many awards for investigative journalism and broken many high-profile stories. A notable early example of this was the show's exposé on the appalling living conditions endured by many children living in rural Africa, East Asia, etc. ... Issues like politics, economy, and religion are addressed.

Eda'at (Arabic: إضاءات‎, meaning "Spotlights"), hosted by Turki Al-Dakhil, airs every Thursday at 2:00 PM (Saudi Arabia time) and lasts one hour. The show consists of one-on-one interviews with influential regional figures, such as journalists, writers, activists, politicians, etc. (the program is currently off air)

Rawafed (Arabic: روافد‎, meaning "Affluents") is directed and hosted by Ahmad Ali El Zein, and broadcast once a week (Wednesday at 5:30 PM). Rawafed is a series of documentaries/interviews devoted to the world of arts and culture. Guests have included writers Tahar Ben Jelloun, Gamal El-Ghitani, poets Adunis, Ahmed Fouad Negm, Joumana Haddad, musicians, Marcel Khalifa, Naseer Shamma. Many key principle artists, writers, and politicians in the Arab world have also appeared on the show.

From Iraq is a socio-political, humanitarian program which strives to uncover the realities inside of Iraq. The program is broadcast Sundays and presented by Mayssoun Noueihed.

Inside Iran is a series which focuses on investigative reporting, primarily on political, social, and economic issues facing Iran.

Death Making is a weekly broadcast which airs Fridays, focusing on global terror. The show provides analysis of global terror attacks around the globe, shining a spotlight on religious, social, economic, and political factors. It also provides interviews with well-known figures. It is hosted by Mohammed Altoumaihi.

Business Profiles is a monthly program which provides an in-depth portrait of regional business leaders. The program typically follows an influential business person, including outside of their office, in order to better understand their ways of thinking. It is presented by Fatima Zahra Daoui and has been on air since June 2013.

Point of Order is a weekly program, broadcast on Fridays, which conducts live interviews focusing on socio-political topics. It is known to be hard-hitting and has also been known to invite controversial figures, such as Jean-Marie Le Pen, Syrian President Bashar al-Assad, and others. It is hosted by Hasan Muawad.

Political Memoirs is a weekly program which focuses on historical events, serving as a platform to discuss different views on single events, while comparing these different vantage points to recorded history. It is presented by Taher Barake and is broadcast on Fridays.

Diplomatic Avenues is a monthly program focusing on the United Nations. It is broadcast live from Al Arabiya's studios in the United Nations headquarters and features interviews with high-level UN officials and diplomats. The program focuses on political, social, scientific, and humanitarian issues before the UN, with an emphasis on the Arab and Islamic worlds. It is hosted by Talal al-Haj, and broadcasts on the last Friday of each month.

Studio Beirut is a weekly discussion program, broadcast on Sundays, which features prominent guests from the Arab world. it is hosted by Giselle Khoury.

The Big Screen is a weekly program which focuses on the film industry, and serves as an entertainment show, focusing on celebrities and film. It provides coverage on industry news, upcoming films, film festivals, and interviews with industry leaders, as well as celebrities. It is hosted by Nadine Kirresh.

Investment and ownership

According to unconfirmed reports, Al Arabiya was founded through investment by the Middle East Broadcasting Center, as well as other investors from Saudi Arabia, Kuwait, and the Persian Gulf states. Through MBC, Saudi Prince Abdulaziz bin Fahd and his maternal uncle Waleed bin Ibrahim al Ibrahim own and have control over Al Arabiya.

In March 2012, the channel launched a new channel, Al-Hadath which focuses exclusively on the prolonged extensive coverage of political news.

Track record and controversies

Al Arabiya has been criticized for being an arm of Saudi foreign policy, or what the United States would term public diplomacy, as it is seen as being part of "a concerted Saudi attempt to dominate the world of cable and satellite television media in the Arab world and steal the thunder of Egypt".

On 14 February 2005, Al Arabiya was the first news satellite channel to air news of the assassination of Rafik Hariri, one of its early investors. On 9 October 2008, the Al Arabiya website was hacked.

In 2009, Courtney C. Radsch claimed to have lost her job the day after publishing an article about safety problems on Emirates airline, while Al Arabiya claimed it was restructuring the English department.

In 2016, Al Arabiya dismissed 50 staff members, including journalists. Citing financial problems stemming from low oil prices, the dismissed individuals were offered salaries and benefits for six months as a severance package.

On 2 September 2008, Iran expelled Al Arabiya's Tehran bureau chief Hassan Fahs, the third Al Arabiya correspondent expelled from Iran since the network opened an Iran office. On 14 June 2009, the Iranian government ordered the Al Arabiya office in Tehran to be closed for a week for "unfair reporting" of the Iranian presidential election. Seven days later, amid the 2009 Iranian election protests, the network's office was "closed indefinitely" by the government.

In a column published[citation needed] on Al Arabiya's English website,[citation needed] Hassan Fahs set the record straight in his own words[citation needed] as to why he has left Iran, revealing that he has received direct threats of arrest and killing from senior Iranian officials as well as alarming attempts to censor and control the channel's coverage.

In April 2017, Al Arabiya was censured by the UK broadcasting regulator, OFCOM, after it committed a "serious" breach of British broadcast rules in broadcasting an interview with an imprisoned Bahraini torture survivor. Ofcom found that it infringed on the privacy of imprisoned Bahraini opposition leader and torture survivor Hassan Mushaima when it broadcast footage of him obtained during his arbitrary detention in Bahrain.

Arab criticism

Al Arabiya had been banned from reporting from Iraq by the country's interim government in November 2004 after it broadcast an audio tape on 16 November purportedly made by the deposed Iraqi President Saddam Hussein. The Iraqi government had also banned the channel on 7 September 2006 for one month for what it called "imprecise coverage". According to the station itself, Al Arabiya journalists and staff have come under constant pressure from Iraqi officials to allegedly “report stories as dictated to” and in 2014, PM Nouri Maliki threatened again to ban Al Arabiya in Iraq, shut down its offices and websites. For his part, Al Arabiya's General Manager at the time, Abdulrahman al-Rashed, vowed in a statement that the news channel and its sister channel al-Hadath will continue reporting the story in Iraq despite “Maliki's threats” as well as other threats from the likes of ISIS. However, al-Arabiya is widely perceived in Iraq as a pro-Saudi and anti-Shia sectarian channel.

Due to post-coverage of the assassination of Rafic Hariri, as of 2007, Syrian politicians on many occasions labeled al-Arabiya "al-Yahudiyya" ["the Jewish"] and "al-'Ibriyya" ["the Hebrew"], for anti-government and perceived pro-US and pro-Israeli bias. However, the label “al-‘Ebriya” (“the Hebrew One”) itself is given by many Arabs to the station reaching all the way back to 2003, for what some perceive as relatively sympathetic coverage of Israel (Francis, 2007).

In 2013, Saudi scholar Abdulaziz al-Tarefe tweeted: “If the channel ‘Al-Arabiya’ existed in the time of the Prophet [Muhammad, peace be upon him] the hypocrites would only have rallied behind it and the wealth of Banu Qurayza would only have been spent on it.

Slain reporters

In September 2003, Al Arabiya reporter Mazen al-Tumeizi was killed on camera in Iraq when a U.S. helicopter fired on a crowd in Haifa Street in Baghdad.

In February 2006, three Al Arabiya reporters were abducted and murdered while covering the aftermath of the bombing of a mosque in Samarra, Iraq. Among them was correspondent Atwar Bahjat, an Iraqi national.

In 2012, Al Arabiya's Asia correspondent Bakir Atyani was abducted in the Philippines by an armed militia. He was released after 18 months.

The appearance of US President Barack Obama

On 26 January 2009, President of the United States Barack Obama gave his first formal interview as president to Al Arabiya, delivering the message to the Muslim world that "Americans are not your enemy", while also reiterating that "Israel is a strong ally of the United States" and that they "will not stop being a strong ally of the United States". The White House contacted Al Arabiya's Washington Bureau chief, Hisham Melhem, directly just hours before the interview and asked him not to announce it until an official announcement was made by the administration.


The Al Arabiya internet news service ( was launched in 2004 initially in Arabic and was joined by an English-language service in 2007 and Persian and Urdu services in 2008. The channel also operates a business website that covers financial news and market data from the Middle East in Arabic ( The Al Arabiya News Channel is available live online on JumpTV and Livestation. The English website of Al Arabiya[citation needed] was relaunched in 2013 and now features automated subtitles of the news and programs that appear on the channel.

The Al Arabiya website was plagued with numerous technical difficulties during the Egyptian protests at the end of January 2011. The site very often went offline with error messages as such as the following: "The website is down due to the heavy traffic to follow up with the Egyptian crisis and it will be back within three hours (Time of message: 11GMT)".

Source: wiki

Due to differences in connectivity, there may be times where the live feed or live score does not update quickly; please refresh the page if you experience any issues.

This webcast is delayed slightly from the televised broadcast, up to approximately 60 seconds, depending upon your internet connection speed and computer configuration. Please keep this in mind when calling in with requests.

We will always try to updating this tv channel so that you can watch comfortably. We re-publish content from the third-party television stations, sometimes susceptible to interference from television broadcast sources that we take to be embedded in this page.

If you find the channel that is not working properly, please visit the Official website for the Al Arabiya. We are not affiliated in any way with the broadcast and not responsible for their contents. All contents are copyright of respective owners.

If you already have the player or program installed (plugin) and still do not see the signal, please click on the "Report Broken" button.

Disclaimer: live-TV-channels is absolutely legal and contains only links to other websites on the Internet that make the embedded feature available like Youtube, Facebook, Filmon, Livestream, Dailymotion, We do not host or upload any video/media files, live-TV-channels is not responsible for the legality of the content of other linked sites. If you have any legal issues please contact appropriate media file owners/hosters.